marți, 9 martie 2010

La Primăria Hunedoara pâinea cea de toate zilele vine la preţ supraevaluat


Controlul efectuat de comisarii Curţii de Conturi la Primăria Hunedoara nu a făcut decât să scoată la iveală o mică parte a neregulilor comise de conducerea instituţiei. Reţetele consacrate de căpuşare a bugetului local se aplică cu succes de către cei doi edili, primarul Ovidiu Hada şi viceprimarul Dan Robert. Ei s-au folosit de un angajat al serviciului Achiziţii Publice pentru a încasa diverse comisioane şi de a vira sume importante de bani asociaţiei Maranatha, asociaţie controlată de tatăl primarului. Ulterior controalelor efectuate de Curtea de Conturi, cei doi şefi ai Primăriei Hunedoara şi-au sacrificat pionul, aruncând asupra lui toate neregulile.


Una dintre reţelele prin care se scurge banul public din visteria municipiului Hunedoara spre buzunarele viceprimarului Dan Robert, este formată din firmele controlate de soţia acestuia,
Alexandrina Coşereanu. Reţeaua nu a fost descoperită încă de controalele Curţii de Conturi, dar este în atenţia altor organe ale statului.

Pâinea pentru Primărie plimbată prin “căpuşe”

Primăria Hunedoara efectuează lunar plăţi în valoare de câteva zeci de mii de lei către două firme: EDAR COMDIVERS patronată de Alexandrina Coşereanu, soţia viceprimarului Dan
Robert şi MOTEL BOŞ al cărei proprietar este Ioana Alic, soacra aceluiaşi edil al Hunedoarei. Surse din cadrul Primăriei Hunedoara au confirmat că doar pâinea achiziţionată pentru diversele instituţii din subordinea municipalităţii costă bugetul local între 30 şi 50 de mii de lei pe luă fiind achiziţionată la un preţ cu cel puţin 20 la sută mai mare decât ar fi pe piaţă. Traseul pâinii este unul sinuos. Marfa este produsă de Alexandra Pan, o firmă cu un istoric dubios, controlată tot
de Alexandrina Coşereanu, apoi marfa este trecută prin firma Edar Comdivers şi de aici este cumpărată de Primăria Hunedoara. De asemenea, şi alte cheltuieli “mărunte” de zeci de mii de lei pe lună sunt trecute prin cele două firme a soacrei şi respective a soţiei viceprimarului Dan
Robert.

Toate plăţile către terţi sunt făcute cu aprobarea primarului sau viceprimarului

Revenind la raportul Curţii de Conturi care a constatat un prejudiciu de 518.395,76 lei ca urmare a efectuării de cheltuieli şi plăţi nelegale pentru servicii neexecutate, bunuri neprimite, plăţi fără
documente legale, plăţi nedatorate, plăţi pentru materiale la preţuri supraevaluate, trebuie menţionat că toate plăţile s-au făcut cu avizul primarului sau a viceprimarului, în funcţie de interesele acestora. Astfel, în cazul închirierii unui buldoexcavator, pentru o perioada de un an la un tarif de 92 de lei pe oră s-au plătit cinci facturi în valoare totală de 209.210,33 lei. Toate ordinele de plată au fost semnate de primarul municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada. Interesul acestuia este evident atâta timp cât beneficiarul final al banilor a fost asociaţia Maranatha, patronată de Gligor Hada, tatăl edilului.

Materiale pentru casele viceprimarului

Inspectorii de la Curtea de Conturi care au constatat un prejudiciu de 14.896,42 lei în urma plăţii unei facturi pentru transport. Plata s-a făcut în baza comenzii nr. 950/27.11.2008, aprobată de
viceprimarul municipiului, pentru un transport pe distanţa de 1.138 km. Tot cu acordul viceprimarului Dan Robert a fost încheiat Contractul nr.109/54368 cu SC T&R LOGISTICS PLASTICO SRL Deva, având ca obiect livrarea de „materiale de construcţii” pentru 365 zile, fără
însă a se consemna vreo valoare. În baza acestui contract au fost emise trei facturi (nr.10/04.12.2008; nr.11/09.12.2008 şi nr.25/05.02.2009) în valoare totală de 97.125,96 lei. Interesul viceprimarului pentru aprobarea acestor cheltuieli era evident în condiţiile în care
majoritatea materialelor au ajuns la casa acestuia din Hunedoara şi la casa de vacanţă a soacrei sale din satul Boş.

Se pregăteşte un alt tun la bugetul Hunedoarei

Primarul Ovidiu Hada pregăteşte o nouă acţiune de “jumulire” a bugetului municipiului Hunedoara. Partener în această acţiune îi este firma Delta ACM ’93 din Bucureşti, aceeaşi firmă care şi-a adjudecat şi licitaţia pentru reabilitarea tronsonului de şosea Pestişul Mare –
Hunedoara. Edilul hunedorean a iniţiat un proiect de hotărâre de consiliu local prin care intenţionează să scoată la licitaţie serviciul de întreţinere şi reparaţii a drumurilor din municipiu. Suma care ar fi pusă în joc este de câteva zeci de miliarde de lei vechi şi ar urma să fie plătită fără
nici un control al aleşilor locali, ci după bunul plac al primarului pentru servicii pe care nimeni nu ar putea să le controleze.

Alexandru Avram

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu