miercuri, 31 martie 2010

„Europeanul anului” distinsă în Orăştie


Iana Matei, femeia care a fost declarată „Europeanul anului 2010” a primit ieri titlul de „Cetăţean de Onoare al municipiului Orăştie”. După SUA şi Europa, a venit timpul ca şi comunitatea din oraşul natal să recunoască meritele Ianei în activitatea socială pe care o desfăşoară. Titlul de „Cetăţean de Onoare” a fost acordat de Primăria Orăştie. „Acordăm aceast titlu în semn de preţuire şi respect faţă de ajutorul dat semenilor şi pentru promovarea imaginii oraşului Orăştie în ţară şi străinătate. Este de notorietate activitatea doamnei Iana Matei, cu scop profund umanitar şi de combatere a unor fenomene sociale negative, cum ar fi abandonul familial sau traficul de fiinţe umane”, a declarat Alexandru Munteanu, primarul municipiului Orăştie.
Iana Matei a salvat 450 de tinere din ghearele traficanţilor de carne vie 
Sunt emoţionată şi mă simt onorată. Toate celelalte premii înseamnă validarea muncii mele. Dar primirea titlului de cetăţean de onoare înseamnă mult mai mult. Îmi spune despre mine, cine sunt eu şi de unde am plecat. Întotdeauna am fost mândră că provin din acest oraş, acum sunt şi mai mândră şi mă bucur că am putut să fac onoare comunităţii din care provin. Acest titlu reprezintă o chemare acasă. Este un loc unde pot să îmi aduc copiii să îi cresc”, a precizat Iana Matei. Iana Matei s-a născut în Orăştie. În 1990 a fugit din ţară, după ce a participat la demonstraţia din Piaţa Universităţii şi a ajuns pe coasta de vest a Australiei. După opt ani a demarat o puternică campanie pentru reabilitarea victimelor traficului de fiinţe umane. Ca urmare a activităţii sale în ceea ce priveşte traficul de fiinţe umane, în 2006 a primit distincţia „Hero of the Year” din partea Departamentului de Stat al SUA. În acelaşi an Camera Lorzilor i-a acordat premiul pentru „Abolirea Sclaviei”, pentru ca în 2010 un juriu format din 19 editori europeni să îi acorde distincţia „Europeanul Anului 2010”. Iana Matei a reuşit să salveze 450 de tinere care erau victime ale unor traficanţi de carne vie.
Maria Bulz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu