miercuri, 12 mai 2010

Spaţile verzi din Deva sunt „sugrumate” de mormane cu moloz

Puţinele spaţii verzi din Deva au fost transformate în locuri de depozitare a molozului rezultat din amenajarea parcărilor. Deşi legea obligă constructorul să redea, la finalizarea lucrărilor, zona în forma iniţială, spaţiile verzi sunt sufocate de molozul abandonat. Gospodarii oraşului ne se învrednicesc nici să cureţe mizeria, nici să-i oblige pe cei responsabili să o facă,iar sesizările devenilor se pierd în adâncul întunecat al birocraţiei. Zona verde din apropierea blocului 105 de pe strada M. Eminescu este un fel de şantier abandonat încă din luna noiembrie a anului trecut, când au fost amenajate câteva spaţii destinate locurilor de parcare pentru locatarii blocului turn 65 de pe Aleea Streiului. Muncitorii au depozitat toate resturile de beton pe zone verde din spatele blocului 105. Numeroasele sesizări făcute de locatari au fost zadarnice. Angajaţii Primăriei care se ocupă de domeniul public i-au direcţionat pe cei nemulţumiţi către Serviciul Public de Întreţinere şi Gospodărire (SPIGM) al Municipiului Deva. Reprezentanţii SPIGM dau neputincioşi din umeri şi spun că nu sunt ei cei responsabili cu debarasarea mormanelor de moloz. În timp ce autorităţile plimbă responsabilităţile de la un serviciu spre altul, locatarii sunt tot mai revoltaţi. „Au venit muncitorii cu ifronul şi au aruncat pezona verde de aici tot molozul. Este printre puţinele zone verzi din cartierul nostru. Amsperat că o să-l ridice, dar asta nu s-a întâmplat. Am sunat la Primărie la domeniul public şi au zis că o să trimită pe cineva. Peste două săptămâni am sunat din nou şi ne-au trimis la SPIG, dar ei nu se ocupă de asta.”, a spus Maria Macovei, locatară în zonă.
„Mormane” de birocraţie, indiferenţă şi lene zac la Primăria Deva
Noile lucrări pentru schimbarea conductei de apă au dus la depozitarea altor grămezi de moloz şi bucăţi de asfalt pe spaţiile verzi de pe Alea Streiului, transformând-o într-un adevărat şantier. Mai mult, unii locatari şi-au improvizat din bucăţile de dale rămase, propriile locuri de parcare, ducând astfel la distrugerea totală a zonelor acoperite cu verdeaţă. „Când am lucrat la garaj au venit de la Primărie să mă amendeze că mi-am depozitat lucrurile pe spaţiul verde. Acum îmi spun că sesizarea mea nu poate fi luată în considerare decât dacă este făcută în scris pentru că ar exista posibilitatea să nu fiu din Deva şi să mă ţin de glume. Nu am nimic împotriva parcărilor, dar acum acel spaţiu verde pe care l-am îngrijit noi de atâţi ani nu mai poate fi salvat.”, a completat Mariana Necşoiu, o altă locatară. Din cauza lucrărilor sunt blocate şi rampele de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, care din cauza grămezilor de moloz nu se pot deplasa mai departe de ieşirea din bloc. „La mine personal nu a ajuns nici o sesizare despre aceste probleme. În mod normal orice firmă care execută lucrări are obligaţia ca, după definitivarea lucrărilor, să lase zona afectată în starea iniţială. O să mă deplasez personal astăzi (n.red. ieri), ca să constat aceste nereguli.”, a declarat Cosmin Costa, viceprimarul Devei.
 
Irina Năstase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu