marți, 18 mai 2010

Produsele tradiţionale intră în lumea bună a comerţului

Supermarketurile şi hipermarketurile vor amenaja spaţii comerciale în care vor fi expuse produse tradiţionale româneşti. Această soluţie a fost adoptată în urma discuţiilor purtate la nivel central între conducerea Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi reprezentanţii marilor lanţuri de magazine. Potrivit declaraţiilor făcute de Mihail Rudeanu, şeful Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Hunedoara, iniţiativa este una bună însă mai trebuie aşteptat o vremea până când vor fi transmise modalităţile de aplicare a acestui proiect. Mulţi dintre cei care produc aceste specialităţi tradiţionale le vând în pieţe sau zone cu desfacere limitată. Ideea vine şi în sprijinul marilor magazine care îşi diversifică astfel gama de produse oferite spre vânzare. Aceste produse sunt foarte apreciate de către consumatori, dovadă fiind şi succesul acţiunii pe care am realizat-o săptămâna trecută în colaborare cu primăria din Vulcan, în cadrul căreia au prezentat produse tradiţionale şapte firme de profil din zona Văii Jiului. Dintre produsele expuse s-au remarcat soiul „Montana” şi brânza de oaie „Burebista”, spune Rudeanu.
Originalitatea face diferenţa
Potrivit evidenţelor aflate la Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Hunedoara, în judeţ au fost omologate până în prezent 36 de produse tradiţionale, dintre care 33 sunt produse din carne, două sunt produse lactate şi un produs e de patiserie. Cel mai mare producător de produse din carne este firma „Lorialba” Brad, care a şi omologat un număr de 23 de produse. Printre acestea se numără: cârnaţi „Alpin”, „Cârnăciori de Brad”, slănină ţărănească, salam „Zarand”, maioş de casă, drob de porc, guşă ţărănească, salam de casă „Tomeşti”. De asemenea, dintre produsele tradiţionale omologate nu puteau lipsi virşli „de Brad” sau „de Sălaş”. Zona Văii Jiului este reprezentată şi de alte specialităţi preparate din carne precum cârnaţii „Parâng” şi salamul „Valea Jiului”. Produsele de patiserie sunt reprezentate de plăcinta tradiţională cu cartofi şi brânză din Dealu Babii, iar la capitolul lactate se înscrie şi caşcavalul „La Vaţa”. Condiţia pentru ca un produs să fie omologat ca o marcă tradiţională este să cuprindă un element de originalitate, fie în modul de producere, fie în ingredientele conţinute. Rămâne de văzut dacă şi cei care produc aceste specialităţi vor dori să le vândă prin intermediul supermarketurilor.
 
Cătălin Rişcuţa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu