În plină implementare a programului ISPA, prin care sunt modernizate reţelele de apă şi canalizare din municipiul Hunedoara, finanţat din fonduri europene, primarul Ovidiu Hada s-a gândit că e bine să modernizeze „modernizarea”.
Primarul cel fără de lege
Edilul Hunedoarei s-a gândit să scoată la licitaţie o investiţie de peste cinci mii de miliarde de lei, pentru realizarea şi proiectarea modernizării şi extinderii reţelei de canalizare şi apă a municipiului Hunedoara. Licitaţia a şi fost oganizată la sfârşitul acestei săpătămâni şi s-au găsit numeroase voci care să o conteste. În primul rând Primăria Hunedoara nu poate avea caracter de autoritatea contractantă. Conform legii atât Primarul cât şi Viceprimarul şi aparatul tehnic al acestora au doar rolul de a pune în aplicare hotărârile Consiliului Local. Aşadar Ovidiu Hada în calitate de primar nu poate semna contractul încheiat în urma licitaţiei fără aprobabartea aleşilor locali. Mai mult decât atât licitaţia a fost organizată fără aprobarea Consiliului Local, fiind stabilită, tot după bunul plac al Primarului şi comisia de evaluare a ofertelor. Preşedintele comisiei s-a auto-numit chiar edilul şef al hunedoarei, Ovidiu Hada.
Licitaţie suspectă de blat
La licitaţie au participat şapte operatori economici dornici să pună mâna pe miliardele hunedoarei. Cu toate că nimeni nu a contestat procedura de licitare, al cărui rezultat va fi stabilit peste câteva săptămâni, există deja voci care susţin că nu sunt de acord cu procedura stabilită de primarul Hada pentru atribuirtea contractului. Nemulţumirile participanţilor la licitaţie se trag din contradicţiile existente în Caietul de Sarcini şi anunţul publicat pe SEAP. În Caietul de Sarcini este prevăzută încheierea unui acord cadru cu un singur agent economic, în timp ce pe SEAP este prevăzut că forma juridică pe care o va lua grupul de operatori economici căruia i se atribuie contractul va fi cea de “asociere”.
De asemenea criteriile de atribuire prevăzute în anunţul publicat pe SEAP nu respectă legislaţia în vigoare. Conform anunţului criterii de atribuire sunt preţul ofertei- pondere-50% şi propunerea tehnică – pondere 50%. Acestea sunt interpretabile şi nu stabilesc o procedură clară de calcul a punctajului. Conform legii autoritatea contractantă are obligaţia de a preciza, în mod clar şi detaliat, în documentaţia de atribuire factorii de evaluare a ofertei cu ponderile relative ale acestora sau algoritmul de calcul, precum şi metodologia concretă de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu