marți, 23 martie 2010

Drumul Naţional 66 se transformă-n drum de ţară

Deşi nu poartă pe de-a întregul semnul fiarei („666”), DN 66 pare să fie un drum afurisit.
De ani mulţi el a devenit un şantier etern. Aşa s-ar putea descrie Drumul Naţional 66 ce face legătura între Simeria şi Petroşani, aflat în proces de reabilitare, de aproape un deceniu. Lucrările ar fi trebuit finalizate
acum patru ani, însă porţiunile reparate s-au umplut de gropi, spre disperarea celor care circulă pe drumul ce
leagă Ardealul de Oltenia. Construit în anii '60, DN 66 a intrat în reparaţii pentru prima dată în 2001, iar lucrările ar fi trebuit finalizate în 2006. Porţiunile care au fost reparate au început deja să se strice. Ceea ce
face ca distanţa dintre Simeria şi Petroşani, care ar trebui parcursă în cel mult o oră, să se facă într-un timp
aproape dublu. Situaţia lucrărilor a fost prezentată, ieri, de către vicepreşedintele Consiliului Judeţean
Hunedoara, Costel Avram, în cadrul unei conferinţe de presă. „După statistici, în data de 31 martie
2010, lucrările la DN66 trebuie să fie finalizate. Din păcate numai Dumnezeu ştie când vor fi finalizate
deoarece în bugetul pentru anul 2010 nu au fost prinşi bani pentru aceste lucrări”, a declarat Costel Avram.
 
Trei firme, trei întârzieri

Cei 80 de kilometri din DN 66 care traversează judeţul Hunedoara au fost împărţiţi în trei tronsoane, fiecare
tronson fiind adjudecat de un alt constructor. Primul tronson, Baru – Petroşani, are o lungime de 23 de kilometri, un kilometru de asfalt costă 40 de miliarde de lei vechi. Autorizaţia de construcţie a fost emisă în iunie 2003, iar lucrările ar trebuie finalizate la sfârşitul acestei luni. Valoarea totală a lucrărilor ce trebuie executate pe acest tronson se ridică la peste 13 milioane de euro. În aceeaşi situaţie se află şi tronsonul Simeria – Haţeg, de 30,6 kilometri. Circa 60 la sută din lucrare a fost deja executată şi plătită în proporţie
de 50 la sută. Cel de-al treilea tronson, Haţeg – Baru, de 25,9 kilometri, ar fi trebuit terminat în ianuarie 2009. Constructorul  a obţinut o extensie a termenului de finalizare până în luna mai a acestui an. Potrivit declaraţiilor făcute de Costel Avram, niciunul din cele trei contracte nu va fi finalizat la termen şi asta pentru că acest drum nu a fost suficient de important încât să se aloce bani pentru terminarea lui. “Eu, în calitate de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara nu pot decât să fac adrese şi memorii către Guvern şi către Ministerul Transporturilor ca să aloce banii necesarii finalizării acestor lucrări. Este drum naţional şi nu poate fi reabilitat prin fonduri de la Consiliul Judeţean”, a mai afirmat Avram.
 
Defileul Jiului, în prag de a fi închis

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara a mai adăugat că nici situaţia Defileului Jiului nu este
diferită. Mai exact, aici drumul s-a surpat pe o distanţă de 25 de metri şi continuă să alunece. Lucrările de consolidare au început însă banii promişi de Guvern există doar pe hârtie.

Andreea Lazăr

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu