După mai multe încercări nereuşite de atribuire a contractului pentru „Construcţia variantei de ocolire
Deva - Orăştie la standard de autostradă”, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a stabilit un nou termen al licitaţiei. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 19 mai 2010, ora 11, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 13. Durata contractului de achiziţie publică va fi de 48 luni de la data semnării, iar criteriul de atribuire va fi “oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. În alegerea ofertei câştigătoare propunerea financiară va avea o pondere de 50 la sută, egală cu cea tehnică. Dacă procedura va fi validată, semnarea contractului este fixată pe 22 iunie 2010.
Licitaţii “bâlbâite”
Prima licitaţie organizată de către CNADNR a avut loc încă la sfârşitul anului 2006 pentru etapa de precalificare a firmelor capabile să execute construcţia autostrăzii. Procedura de atribuire nu s-a mai finalizat, deoarece după revizuirea proiectului tehnic s-a constatat că firmele “precalificate” nu mai îndeplineau condiţiile pentru realizarea lucrărilor. Anul trecut au avut loc mai multe tentative de organizarea a licitaţiei de atribuire soldate însă cu eşecuri. La licitaţia organizată pe 1 septembrie 2009 procedura a fost anulată “ca urmare a abaterilor grave de la prevederile legislative ce afectează procedura de atribuire sau fac imposibilă încheierea contractului”. O altă încercare de desemnare a constructorului a fost stabilită pentru data de 19 octombrie
2009. Cu zece zile mai devreme, însă, în urma contestaţiilor depuse de către firmele SC PA&CO International SRL şi SC UMB Spedition SRL, instanţele judiciare au dispus suspendarea procedurii de atribuire. Contestaţiile au reuşit să amâne licitaţia pentru încă şapte luni.
Fondurile ISPA sunt încă disponibile
Estimările iniţiale ale Ministerului Transporturilor privind costurile proiectului se ridicau la cifra de 200 de
milioane de euro. Din aceşti bani, 130,9 milioane euro reprezentau finanţare nerambursabilă din partea Agenţiei ISPA, diferenţa reprezentând cofinanţarea de la Guvernul României. Întârzierea proiectului a ridicat însă costurile, în acest moment valoarea estimată a contractului fiind de 253.375.705 euro. În ceea ce priveşte
termenul de finalizare a proiectului, acesta era stabilit la 24 de luni de la data începerii lucrărilor, dar acum termenul cuprins în documentaţia tehnică este de patru ani de la data semnării contractului.
Se mişcă lucrurile şi pe autostrada Lugoj – Deva
CNADNR organizează licitaţie deschisă şi pentru atribuirea contractului de consultanţă, asistenţă juridică şi
reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere a imobilelor necesare construcţiei autostrăzii Lugoj – Deva, pe două tronsoane. Contractul va fi finanţat din fonduri nerambursabile de la Comunitatea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi de la bugetul de stat. În alegerea ofertei câştigătoare, propunerea financiară va avea o pondere de 40 la sută, iar cea tehnică 60 la sută.
Cătălin Rişcuţa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu