miercuri, 26 mai 2010

Programul „Rabla” între cerere şi ofertă


Programul „Rabla” rămâne unul dintre programele de succes din acest an. De la debutul programului, Ministerul Mediului a fost nevoit să suplimenteze de două ori numărul de tichete valorice, datorită numeroaselor cereri privind casarea rablelor. După o primă perioadă de expectativă, deţinătorii de cupoane valorice dobândite în urma predării unei maşini uzate au început să achiziţioneze maşini noi. Astfel, până la sfârşitul lunii aprilie fuseseră achiziţionate prin programul „Rabla” peste 11.000 de maşini noi.
Mai multe rable decât tichete
Administratorii firmelor de tip Remat sunt nemulţumiţi de modul în care Administraţia Fondului de Mediu a distribuit tichetele valorice pentru maşinile uzate. „Iniţial am cerut 500–600 de tichete valorice, dar am luat până acum doar o sută de maşini pentru că nu am primit mai multe vauchere. Astăzi (ieri, n. red.) am mai primit o sută de tichete, dar am cereri pentru încă trei sute de maşini. Sunt atât de multe solicitări pentru că sunt foartemulţi cei care au rable şi le dau ca să poată vinde apoi tichetul să aibă cu ce trăi, nu ca să-şi cumpere o maşină nouă. Acum nu ne-au dat decât câte o sută de bonuri valorice, dar în Bucureşti s-au dat câte 300–400 de tichete. Există o nemulţumire generală faţă de modul în care cei de la AFM înţeleg să ne trateze şi aceasta se datorează faptului că totul trebuie să se desfăşoare la Bucureşti pentru că instituţia nu are reprezentanţe în judeţ”, spune administratorul societăţii Frarom Company, din Hunedoara, Adrian Filer.
La vânzări cel mai bine îi merge Daciei
Cea mai vândută marcă prin programul de înnoire a parcului auto naţional a fost Dacia. Această preferinţă este confirmată şi de vânzările dealerilor deveni ai mărcii. Astfel, la Service Automobile S.A. Deva s-au livrat de la începutul anului 161 de automobile. Dintre acestea 117 unităţi s-au dat prin programul „Rabla”, la care se adugă încă 77 de maşini comandate şi plătite. Printre autoturismele cerute pe piaţă şi-a câştigat un loc şi SUV–ul „Duster”, din care au fost deja livrate 19 bucăţi şi comandate alte 23. Evoluţia vânzărilor va fi influenţată şi de măsurile de austeritate anunţate de Guvern „Evoluţia vânzărilor depinde de politicile Guvernului. Tăierea salariilor şi pensiilor ne afectează în mod indirect şi pe noi pentru că printre potenţialii cumpărători din programul „Rabla” sunt şi pensionari. Nimeni nu va mai angaja credite la bănci dacă scad salariile şi pensiile”, afirmă Răzvan Dragomir–Rusu, director comercial la Service Automobile S.A. Deva. Pentru a-şi spori vânzările, firma deveană a adoptat o măsură promoţională pentru maşinile produse în 2009 din modelul „Sandero” diesel, care este mai ieftin cu 1.300 de euro. La nivel naţional, din mărcile „Ford”, „Chevrolet” şi „Fiat” au fost cumpărate câte 500 de maşini, iar „Volkswagen” şi „Peugeot” au vândut în jur de 200 de unităţi. Cele mai puţin accesate prin programul „Rabla” au fost „Mazda”, care a vândut şase maşini, „Honda” cu două vânzări, „Lada” cu o singură maşină vândută şi „Audi”, de care nu s-a apropiat nici un cumpărător.

Cătălin Rișcuța

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu