Licitaţia de atribuire a contractului pentru „Construcţia variantei de ocolire Deva - Orăştie la standard de autostradă” a avut loc, miercuri, la sediul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Anunţul privind organizarea licitaţiei prevedea că durata contractului de achiziţie publică va fi de 48 luni de la data semnării, iar criteriul de atribuire va fi „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. În alegerea ofertei câştigătoare, propunerea financiară va avea o pondere de 50 la sută, egală cu cea tehnică. Potrivit unor surse, după deschiderea ofertelor, cea mai bună propunere din punct de vedere financiar a fost avansată de concernul spaniol FCC Construction. Pe locurile următoare s-au plasat alţi doi giganţi, compania Strabagh şi consorţiul Astaldi – Max Bogl. Ofertele tehnice nu au fost încă evaluate. Spaniolii de la FCC Construction au câştigat numeroase contracte privind infrastructura din România: podul Basarab din Bucureşti, podul Vidin – Calafat peste Dunăre, centura de nord a Capitalei. De asemenea, concernul execută lucrările la centura ocolitoare a Constanţei, precum şi la tronsonul de autostradă dintre Timişoara şi Arad, de pe Culoarul IV Paneuropean. Valoarea estimată a contractului pentru tronsonul Deva – Orăştie este de 253.375.705 euro, dintre care 130,9 milioane euro reprezintă finanţare nerambursabilă din partea Agenţiei ISPA. În ceea ce priveşte termenul de finalizare a proiectului, acesta este de patru ani, de la data semnării contractului. Dacă procedura de licitaţie va fi validată, semnarea contractului este fixată pe 22 iunie 2010.
Cătălin Rişcuţa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu