
Din cauza situaţiei sale incerte, nu de puţine ori autorităţile naţionale responsabile pentru administrarea drumurilor şi cele locale, şi-au pasat responsabilitatea privind întreţinerea acestui tronson. Statutul de drum naţional plasa această porţiune în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), prin intermediul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP). Aceştia din urmă spuneau însă că potrivit legislaţiei tronsonul de drum este considerat stradă a municipiului Deva, deci întră în aria de responsabilităţi a Consiliului Local.
Şapte kilometri de drum trec în ograda Consiliului Local
Având în vedere necesitatea efectuării unor lucrări edilitare, Consiliul Local a decis să finalizeze disputa. Astfel, prin Hotărârea 255 din 2009, Consiliul Local a aprobat să fie adresată Guvernului solicitarea ca zona de tranzit a Drumului European (E 68) cunoscută sub numele de Calea Zarandului, respectiv tronsonul dintre kilometri 386 + 200 până la 393 + 000, aflat în proprietatea publică a statului să treacă în administrarea Consiliului Local Deva. Ieri, proiectul de Hotărâre în acest sens s-a aflat pe masa de lucru a Executivului.
Reparaţiile mai aşteaptă
Preluarea acestui tronson în administrarea Consiliului Local nu va însemna însă îmbunătăţirea imediată a stării carosabilului şi, implicit fluidizarea traficului. De fapt, modificarea statutului juridic al drumului a constituit o necesitate în vederea derulării unor proiecte de infrastructură.. Abia după încheierea acestor lucrări drumul va putea căpăta o “faţă” mai decentă.
“Prin această Hotărâre Guvernul ne-a ajutat pentru a putea continua proiectul privind reabilitarea reţelelor de apă şi canalizare în municipiile Deva şi Hunedoara finanţat din fonduri ISPA. Fiind în administrarea Consiliului Local nu mai este nevoie decât de avizul nostru pentru a continua lucrările în această zonă. Conform proiectului canalul colector al apelor uzate va fi introdus pe sub prima bandă în sensul de mers spre Simeria a acestui drum, iar circulaţia va fi deviată pe banda a doua. De asemenea ne ajută pentru demararea proiectului privind podul de descărcare a traficului de pe zona Grigorescu peste linia ferată şi DN 7 în dreptul Bisericii Franciscane, proiect în valoare de opt milioane de euro. Finanmţarea ne fiind acordată decât în condiţiile în care investiţia se află pe domeniul privat al municipiului Deva”, a declarat Mircia Muntean, primarul municipiului Deva
Cătălin Rişcuţa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu